Vitaminų abėcėlė – kas svarbiausiųjų sąraše

naujiena-vitaminai-750x300.jpg

Beveik visus mums reikalingus vitaminus turėtume pasisavinti kartu su maistu, jeigu valgome tinkamai. Deja, realybė yra kiek kitokia. Dėl laiko stygiaus ir kitų įvairiausių priežasčių, subalansuota mityba toli gražu nėra kiekvieno kasdienybė. Tokiu atveju, reikėtų vartoti tam tikrus vitaminus ar mineralus papildomai. Labai svarbu, kad vitaminų vartojimas būtų apgalvotas – pirmiausia įsitikinkite, ko konkrečiai trūksta Jūsų organizmui.

Kaip ir kokius vitaminus vartoti?

Net jei ir maitinatės sveikai ir įvairiai, tai dar nereiškia, kad Jūsų organizmas yra aprūpintas visomis reikiamomis medžiagomis. Didelę įtaką sveikatos būklei turi sezoniškumas. Žiema nėra pats palankiausias metas mūsų organizmui, todėl šiuo laikotarpiu gali prireikti jėgas sustiprinti papildomais vitaminais. Pavyzdžiui, dėl saulės trūkumo, lietuviams dažnai trūksta vitamino D. Taip pat, žiemą reikšmingas vaidmuo atitenka vitaminui C, kuris veikia kaip antioksidantas. Šiuo laikotarpiu itin svarbūs yra ir B grupės vitaminai bei geležis, kalcis ir magnis. Įvertinkite, ar šių vitaminų ir mineralų pakankamai gaunate iš savo mitybos, ar vis dėlto reikėtų vartoti papildus. Svarstydami, kokius vitaminus vartoti, vertėtų atsižvelgti ne tik į sezoną, bet ir į gyvenimo būdą, pokyčius. Pavyzdžiui, jeigu jaučiate stresą, reikėtų vartoti įtampą mažinančius papildus.

Svarbu ne tik kokius vitaminus vartojate, bet ir kaip, todėl laikykitės kelių esminių taisyklių. Pirmiausia, vartokite juos reguliariai ir neviršykite rekomenduojamos paros normos. Jeigu vienu metu vartojate kelis skirtingus maisto papildus, atidžiai perskaitykite kiekvieno iš jų sudėtį, kad išvengtumėte pakartotino to paties vitamino pasisavinimo. Medikai įspėja, kad vitaminų perteklius yra toks pats pavojingas, kaip ir trūkumas.

Tyrimai, nustatantys vitaminų trūkumą

Kokių medžiagų trūksta organizmui, daugelis nusprendžia savo nuožiūra, atsižvelgdami į tam tikrus požymius. Savarankiškai daryti tokias išvadas yra pernelyg drąsu, nes neteisingi, skuboti sprendimai gali lemti vitaminų perdozavimą. Mūsų organizmas yra darni visuma, todėl tam tikro vitamino trūkumas gali turėti įtaką prastam kito elemento įsisavinimui. Norint tinkamami pasirūpinti savo sveikata ir pamiršti apie negalavimus, rekomenduojama ne interpretuoti, o tiksliai išsiaiškinti organizmo poreikius ir negalavimų priežastis. Įvertinti sveikatos būklę galima atliekant vitaminų bei mineralų koncentracijos kraujyje tyrimus, kurie parodo, kokių vitaminų ir mineralų Jums trūksta. Išsiaiškinę šią informaciją, galėsite greitai, saugiai atkurti vitaminų balansą ir džiaugtis akivaizdžiai pagerėjusia savijauta.


Riešės šeimos klinikos tikslas – sveikatos profilaktika ir gydomoji medicina. Siekiame, jog Jūsų šeimos gydytojas taptų Jums patarėju, padedančiu orientuotis sveikatos sistemoje, konsultuojančiu sveikatos klausimais, stebinčiu lėtinių ligų eigą, padedančiu surasti reikalingą specialistą. Šeimos gydytojas rūpinasi ne tik gydymu, bet ir sveikatos išsaugojimu bei gerinimu, ligų profilaktika.

Tapk pacientu

© Copyright 2018, Expertmedia

Riešės filialas

I-IV. – 7:00 – 18:00
V. – 7:00 – 17:00

Registracija dėl vizito pas gydytoją:
I-V. – 8:00 – 16:00

info@riesesklinika.lt
86 576 69 14
85 246 9213

Baltupių filialas

I. – 8:00 – 15:00
II. – 8:00 – 18:00
III. – 8:00 – 15:00
IV. – 8:00 – 18:00
V.- 8:00 – 15:00

info@riesesklinika.lt
86 997 84 06
85 267 53 16