Kaip išlikti sveikam rudenį?

naujiena-kaip-islikti-sveikam-rudeni-750x300.jpg

Vis žemesnė temperatūra už lango verčia susitaikyti su vasaros pabaiga. Kad vasaros pabaiga nereikštų ligų pradžios, tinkamai pasiruoškime pasitikti rudenį. Iš tiesų, mūsų sveikata labiau priklauso nuo mūsų sąmoningumo, o ne nuo metų laiko. Tinkamai pasirūpinti savo sveikata ir gera savijauta galima kiekvienu metų laiku. Į ką atkreipti dėmesį rudenį?

Mityba rudenį

Atvėsus orams, tarp dienos rutinos darbų būtinai įtraukite ir imuniteto stiprinimą, kad organizmui prisitaikyti prie orų pokyčių būtų lengviau. Imunitetą stiprinti padės kokybiški ir natūralūs maisto produktai. Mitybos racione būtinai turėtų būti žuvies, vaisių, daržovių ir grūdinių produktų. Nepiktnaudžiaukite riebia mėsa, konservantų turinčiais produktais, saldumynais.

Jei maitinsitės reguliariai ir tinkamai, pasisavinsite beveik visus organizmui reikiamus vitaminus iš maisto produktų, tad nereikės vartoti papildų savo nuožiūra. Atminkite – vitaminų perteklius yra ne ką mažiau pavojingas, nei jų stygius. Ar Jūsų organizmui trūksta kokio nors konkretaus vitamino, reikėtų išsiaiškinti apsilankius pas gydytoją ir atlikus tyrimus.

Kaip išvengti peršalimo?

Rudenį didėja tikimybė susirgti peršalimo ligomis, todėl pravartu laiku imtis profilaktikos priemonių. Dažna klaida, kurią pastebi medikai, yra ta, jog bijodami peršalti, žmonės rengiasi (ar rengia savo vaikus) per šiltai. Gydytojai ragina oro permainas vertinti adekvačiai ir primena, jog sušilus ir suprakaitavus galima labai greitai peršalti. Peršalimas pasireiškia tokiais simptomais kaip sloga, čiaudulys, neaukšta temperatūra.

Norint išvengti peršalimo, grūdinkite savo organizmą kasdieniais pasivaikščiojimais gryname ore, kad ir koks būtų oras. Taip pat, skirkite laiko kokybiškam poilsiui, eikite anksti miegoti, nes kokybiškas miegas normalizuoja vidinius organizmo procesus, venkite streso, sportuokite. Kadangi rudenį atakuoja virusinės ligos, labai svarbu laikytis higienos principų – kruopščiai plauti rankas, vėdinti patalpas bent 2 kartus per dieną.

Jei vis dėlto peršalimo išvengti nepavyko, į simptomus reaguokite žaibiškai, nelaukdami, kol liga progresuos:  gerkite daug šiltų skysčių, vaistažolių arbatas, kaitinkite kojas šiltame vandenyje. Jei simptomai nesiliauja per 3–4 dienas ar stiprėja, kreipkitės į šeimos gydytoją.

Profilaktika – patikimiausia apsauga nuo rudenį puolančių ligų. Pasinaudokite šiais paprastais, tačiau laiko patikrintais patarimais ir pasitikite rudenį gera nuotaika bei stipria sveikata.


Riešės šeimos klinikos tikslas – sveikatos profilaktika ir gydomoji medicina. Siekiame, jog Jūsų šeimos gydytojas taptų Jums patarėju, padedančiu orientuotis sveikatos sistemoje, konsultuojančiu sveikatos klausimais, stebinčiu lėtinių ligų eigą, padedančiu surasti reikalingą specialistą. Šeimos gydytojas rūpinasi ne tik gydymu, bet ir sveikatos išsaugojimu bei gerinimu, ligų profilaktika.


© Copyright 2018,

Riešės filialas

I. – 8.00 – 19.00
II. – 8.00 – 19.00
III. – 7.00 – 19.00
IV. – 8.00 – 19.00
V. – 7.00 – 17.00

info@riesesklinika.lt
86 576 69 14
85 246 9213

Baltupių filialas

I. – 8.00 – 18.00
II. – 8.00 – 18.00
III. – 8.00 – 18.00
IV. – 8.00 – 18.00
V.- 8.00 – 17.00

info@riesesklinika.lt
86 997 84 06
85 267 53 16