Trumpai ir aiškiai apie nėščiųjų mitybos principus

riese-750x300.png

Kūdikio laukimas – vienas ypatingiausių įvykių moters ir jos šeimos gyvenime. Kiekviena besilaukiančioji turėtų stengtis, kad jaustųsi gerai, turėtų daug energijos ir daryti viską, kad užtikrintų, jog mažylis gims sveikas. Nėštumo metu organizme vyksta dideli ir reikšmingi pokyčiai, todėl besilaukiančioms mamytėms itin svarbu atkreipti dėmesį į savo gyvenimo būdą, o ypač – mitybos principus bei maisto racioną.

Pagrindinės taisyklės

Tikriausiai visos būsimos mamos yra girdėjusios raginimą valgyti „kaip už du“. Tačiau mokslinių tyrimų duomenimis, nėščiųjų energijos poreikiai padidėja visai nedaug, vos apie 15 proc. Valgymas „už du“ gali sąlygoti nutukimą, paskatinti gimdymo ir pogimdyvinio laikotarpio komplikacijas. Svarbu nepamiršti ir kitų mitybos principų:

  • Atsižvelkite į porcijų dydį ir stenkitės valgyti saikingai, 6 kartus per dieną;
  • Per parą išgerkite 2 litrus skysčių, geriausia – gryno vandens;
  • Nors ir kyla didesnis noras valgyti saldumynus, pasistenkite juos riboti – kilus pagundai, geriau suvalgykite saldaus, tačiau sveikesnio maisto (vaisių, morkų, šaldyto jogurto);
  • Jei mėgstate piktnaudžiauti kava, išgeriamos kavos kiekį pasistenkinte sumažinti iki dviejų puodelių;
  • Venkite produktų, kuriuose gali būti kenksmingų bakterijų (nepasterizuoto pieno, šviežio sūrio ir varškės, rūkytos mėsos, žalių kiaušinių ar termiškai neapdorotų jūros gėrybių, žuvies);
  • Venkite aštraus ir riebaus, aliejuje kepto maisto;
  • Kruopščiai plaukite daržoves ir vaisius;
  • Nėščiosioms itin pavojinga apsinuodyti maistu, todėl ruošdama maistą dažnai plaukite rankas ir nepalikite maisto produktų kambario temperatūroje ilgiau nei porai valandų.

Privalu gauti visų maisto medžiagų

  • Baltymai. Tai – pagrindinė besilaukiančios moters, vaisiaus ir placentos statybinė medžiaga, todėl baltymų poreikiui patenkinti kasdien reikėtų suvalgyti bent 60 g žuvies, vištienos ar kitos mėsos ir nepamiršti į racioną įtraukti bent trijų rūšių pieno produktų. Žinoma, baltymų yra ir riešutuose, sojoje bei pupelėse, tačiau gyvulinės kilmės baltymai besilaukiančiajai yra biologiškai vertingesni.
  • Riebalai. Riebalai išskiria dvigubai daugiau kilokalorijų negu riebalai ir yra labai svarbūs kai kuriems vitaminams įsisavinti. Laukiantis patariama saikingai valgyti nesočiųjų riebalų rūgščių turinčio maisto – riebios žuvies, augalinių aliejų.
  • Angliavandeniai. Tai – pagrindinis kūno energijos, kurios nėštumo metu reikia žymiai daugiau, šaltinis. Tačiau turėkite omenyje, kad ne visi angliavandeniai yra vertingi. Stenkitės rinktis kuo daugiau sudėtinių angliavandenių – kviečių, ryžių, kukurūzų, avižų, miežių ar rugių produktų, vaisių bei daržovių. Šiuose produktuose gausu skaidulinių medžiagų, padedančių virškinimo sistemai veikti sklandžiai ir greitai.
  • Mineralinės medžiagos ir vitaminai. Nėštumas – rimtas iššūkis moters organizmui, todėl patariama savo mitybą papildyti vitaminais, mineralais bei mikroelementais. Nėštumo metu itin išauga folio rūgšties, vitamino D, kalcio ir cinko poreikis, taip pat padidėja kraujo tūris, todėl itin svarbu gauti daug geležies. Nepamirškite atlikti tyrimų, padėsiančių nustatyti, kokių mineralinių medžiagų bei vitaminų trūksta labiausiai, ir pasitarkite su savo gydytoju, kaip maitintis bei kokius papildus vartoti, kad šios atsargos būtų reikšmingai papildytos.


Šeimos gydytoja

Laimutė Puidokienė




Šeimos gydytoja

Jūratė Andriuškevičienė




Akušerė-ginekologė

Inga Soročkina




Riešės šeimos klinikos tikslas – sveikatos profilaktika ir gydomoji medicina. Siekiame, jog Jūsų šeimos gydytojas taptų Jums patarėju, padedančiu orientuotis sveikatos sistemoje, konsultuojančiu sveikatos klausimais, stebinčiu lėtinių ligų eigą, padedančiu surasti reikalingą specialistą. Šeimos gydytojas rūpinasi ne tik gydymu, bet ir sveikatos išsaugojimu bei gerinimu, ligų profilaktika.


© Copyright 2018, ExpertMedia

Riešės filialas

I. – 8.00 – 19.00
II. – 8.00 – 19.00
III. – 7.00 – 19.00
IV. – 8.00 – 19.00
V. – 7.00 – 17.00

info@riesesklinika.lt
86 576 69 14
85 246 9213

Baltupių filialas

I. – 8.00 – 18.00
II. – 8.00 – 18.00
III. – 8.00 – 18.00
IV. – 8.00 – 18.00
V.- 8.00 – 17.00

info@riesesklinika.lt
86 997 84 06
85 267 53 16