Kaip apsaugoti savo organizmą atšalus orams?

Family-riding-bikes_iStock-750x300.png

Artėjant žiemai, kuo toliau, tuo labiau Lietuvos orai tampa nenuspėjami ir ne retai gąsdinantys. Saulę keičia lietus, lietų keičia saulė, dėl tokių staigių oro permainų vyksta smarkūs slėgio ir temperatūros svyravimai, kurie veikia tiek sveikų žmonių savijautą, tiek ir sergančiųjų lėtinėmis ligomis.

Šiomis dienomis žmonių gyvenimo būdas, mitybos įpročiai stipriai pakito nuo ankstesnių laikų, todėl dažno asmens organizmas nebesugeba tinkamai prisitaikyti prie besikeičiančio klimato. Pasak specialistų, oro permainos turi įtakos 80 proc. žmonių, taigi veikia daugelį iš mūsų. Ligos, virusai ir bakterijos pirmiausia užpuola vaikus ir senyvo amžiaus žmones, kadangi jų imuninė sistema yra silpniausia. Žmonės tampa nedarbingi, dirglūs, blogos nuotaikos, atsiranda stipriai kamuojantys galvos skausmai. Visgi, yra keletas būdų, padėsiančių išlikti sveikiems.

Mityba – tai vienas iš svarbiausių veiksnių, nuo kurio priklauso mūsų savijauta bei organizmo atsparumas. Kad suformuoti tinkamą mitybą ir apsisaugoti nuo ligos sukėlėjų mitybos specialistai bei medikai rekomenduoja atsigręžti į rauginto pieno produktus, kurie yra praturtinti gyvosiomis, gerosiomis bakterijomis ir stiprinantys imunitetą. Jų gausu jogurtuose bei probiotiniuose gėrimuose. Taigi, vartojant daug rauginto pieno produktų nesunkiai galite sustiprinti organizmą, palaikyti sveiką žarnyno mikroflorą, mažinti cholesterolio kiekį kraujyje bei skatinti vitaminų ir aminorūgščių pasisavinimą. Be abejo, labai svarbūs yra ir kiti maisto produktai, svarbiausia, kad mitybos racionas būtų kuo įvairesnis. Pagrindiniu tinkamos ir subalansuotos mitybos principu išlieka visiems gerai žinoma mitybos piramidė, kuria vadovaujantis galime tiksliai nustatyti kiek ir ko turėtumėm valgyti. Šaltojo sezono metu vitaminai A, B6, C ir E užima svarbiausią vietą, todėl daugelis dietologų šio sezono metu skatina daugiau dėmesio skirti daržovėms, riebiai žuviai, paukštienai, avižiniams dribsniams, įvairioms kruopoms. Žinoma, nevertėtų pamiršti ir skyčių, kurie taip pat atlieka svarbų vaidmenį kovojant prieš įvairias bakterijas bei virusus.  Atsparumą ligoms sustriprina vanduo ir mineralinės druskos, tokios kaip jodas, geležis, magnis, kalcis, fosforas, natris. Skysčių per dieną rekomenduojama išgerti 1,75-2 l.

Taigi, laikantis subalansuotos mitybos, vartojant įvairius maisto produktus bei geriant daug skysčių padidinsite imuninės sistemos atsparumą, pagerinsite nuotaiką, atsikratysite galvos skausmų ir kitų negalavimų bei jausitės žvalūs ir energingi.

Jei pajutote pirmus peršalimo požymius, pasitikrinkite profilaktiškai pas šeimos gydytoją – taip galite užkirsti kelią rimtesniam susirgimui!

 


Riešės šeimos klinikos tikslas – sveikatos profilaktika ir gydomoji medicina. Siekiame, jog Jūsų šeimos gydytojas taptų Jums patarėju, padedančiu orientuotis sveikatos sistemoje, konsultuojančiu sveikatos klausimais, stebinčiu lėtinių ligų eigą, padedančiu surasti reikalingą specialistą. Šeimos gydytojas rūpinasi ne tik gydymu, bet ir sveikatos išsaugojimu bei gerinimu, ligų profilaktika.


© Copyright 2017, ExpertMedia

Riešės filialas

I. – 8.00 – 19.00
II. – 8.00 – 19.00
III. – 7.00 – 19.00
IV. – 8.00 – 19.00
V. – 7.00 – 17.00

info@riesesklinika.lt
86 576 69 14
85 246 9213

Baltupių filialas

I. – 8.00 – 18.00
II. – 8.00 – 18.00
III. – 8.00 – 18.00
IV. – 8.00 – 18.00
V.- 8.00 – 17.00

info@riesesklinika.lt
86 997 84 06
85 267 53 16